Straż Miejska m. st Warszawy

Przejdź do głównej treśći

Czcionka

Wysoki kontrast

Widok

Menu górne

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami


Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej można składać do Straży Miejskiej m.st. Warszawy od 9 września 2021 r.

Kto może ubiegać się o zapewnienia dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

1. Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Taka forma zgłoszenia ma wyłącznie charakter informacyjny.
2. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać

1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie, architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

Termin realizacji

Niezwłocznie – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Straż Miejska niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku, Straż Miejska powinna zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

Złożenie wniosku

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej można:
1. Wypełnić i wysłać na adres:
Straż Miejska m.st. Warszawy, ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa.
2. Złożyć osobiście w kancelarii Straży Miejskiej m.st. Warszawy przy ul. Młynarskiej 43/45 od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00.
3. Wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej wskazany na stronie internetowej: komenda@strazmiejska.waw.pl. lub na adres koordynatora ds. dostępności: dariusz.lewandowski@strazmiejska.waw.pl
4. Wysłać przez formularz zgłoszeniowy na platformie ePUAP – strona internetowa Straży Miejskiej m.st. Warszawy w zakładce Mieszkańcy.

Tryb odwoławczy

Jeżeli Straż Miejska nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
1. w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy),
2. w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym),
3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności.
Wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON. Termin na wniesienie skargi to 30 dni - w pierwszym i drugim przypadku, liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej

W razie stwierdzenia braku dostępności cyfrowej stron internetowych Straży Miejskiej m.st. Warszaw, każda osoba może:
1. poinformować o braku dostępności,
2. złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
3. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać

1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie strony internetowej i jej elementów, które powinny być dostępne,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji

Niezwłocznie – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku nie jest możliwie w terminie 7 dni to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Straż Miejska musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

Złożenie wniosku

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej można:
1. Wypełnić i wysłać na adres:
Straż Miejska m.st. Warszawy, ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa.
2. Złożyć osobiście w kancelarii Straży Miejskiej m.st. Warszawy przy ul. Młynarskiej 43/45 od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00.
3. Wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej wskazany na stronie internetowej: komenda@strazmiejska.waw.pl lub na adres koordynatora ds. dostępności: dariusz.lewandowski@strazmiejska.waw.pl
4. Wysłać przez formularz zgłoszeniowy na platformie ePUAP – strona internetowa Straży Miejskiej m.st. Warszawy w zakładce Mieszkańcy.

Tryb odwoławczy

Jeżeli Straż Miejska nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
1. w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy),
2. w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym),
3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
4. w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu.
Wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi do Straży Miejskiej m.st. Warszawy.
Termin na wniesienie skargi wynosi 30 dni – zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów. W trzecim i czwartym przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Formularz wniosku o zapewnienie dostępności

Informacja o braku dostępności

Logo Straż Miejska Warszawa

Telefon alarmowy

986


SMS interwencyjny

723 986 112

pasażerowie komunikacji miejskiej osoby z dysfunkcją słuchu

Logo kompanii reprezentacyjnej SM

krew4

Informacja


Zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa Straży Miejskiej m. st. Warszawy dokumenty w wersji elektronicznej należy przesyłać w formatach DOC, JPG, TIFF, PDF. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednej wiadomości wysyłanej pocztą elektroniczną nie może przekroczyć 8 MB. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

Unia Europejska

Zobacz więcej

Serwisy mapowe

Zobacz więcej

Miasteczko Ruchu Drogowego

Zobacz więcej

Profilaktyka

Zobacz więcej

Zobacz nas na youtube

Zobacz więcej

Uliczny patrol medyczny

Zobacz więcej

EKO patrol

Zobacz więcej

Zagubieni w Warszawie

Zobacz więcej

edytuj kafle

Otrzymałeś wezwanie?

Sprawdź co zrobić

Raporty

Zobacz raporty

Poznaj Straż Miejską

Sprawdź

Współpracujemy